Nu är jag tillbaka!


Haft fullt upp.
I onsdagskväll hade vi full rulle här hemma.
Min  kära vän Elin hade sin syster på besök med hennes 2 barn. Och eftersom Elin bara bor i en etta så föreslog jag att alla vi kunde äta middag här hemma istället. Så vi va 3 vuxna, en 4-åring och 2 7 månadersbebisar. Ljudnivån va minst sagt hög men det var riktigt skoj! Dumma jag glömde ta kort.

Anyhow, min dag igår.
Jag skulle lämna in bilen på service + däckbyte. Men då jag skulle va tvungen att ha däcken i bakluckan skulle jag inte få plats med Elsas vagn och jag skulle ju gå därifrån när bilen va lämnad. Tar kanske 25 minuter. Inte så skoj att bära Elsa hela vägen. Men snälla som bilfirman är så kom dom och hämtade mina däck dan före så jag kunde ta me vagnen.
Åkte alltså och lämnade bilen kl 10 igår och sen gick jag hem. Vi halv 12 mötte jag upp Elin, hennes syrra och barnen, stickan och Maria för att äta lunch på skolan. Då kom jag på den fiffiga idén att Elin syster (som hade bil och skulle åka till Härnösand direkt efter lunchen) kunde ju faktiskt skjutsa ner mig till bilfirman och Elsa kunde va med Micke den korta tiden det skulle ta för mig att betala och köra hem. Men när jag ser Elins syster åka iväg efter att ha släppt av mig så kommer jag på att dom faktiskt inte ringt och sagt att bilen e klar. Smartarsle! OCh mycket riktigt var den inte det så då fick verkstan skjutsa hem mig i min egen bil för Micke va ju tvungen att gå tillbaka till skolan.
Allt ihoppusslande i onödan och jag fick ta en promenad/springtur och hämta bilen imorse istället. Pust.


Ikväll ska jag och min kära och våran lilla äta god middag. Lax står på menyn. Lite vin och öl hade vi också tänkt förtära. Inte Elsa. Sen blir det Elsas första brasa. SJukt mysigt. Jag ÄLSKADE majbrasa när jag va liten. Vid trehörningen. Verkligen barndomsminnen.



Trevlig valborg!

Kommentarer
Postat av: Anonym

tack för middagen hos er! var jättekul att träffa er :) framför allt söt-elsa ;)

surt att inte bilen var klar, vi som fixade allt så bra...

hoppas ni fick en mysig valborg vi var ute i stugan med mamma och pappa. molly somnade i stugan innan brasan så hon missade allt.. men linus höll ställnignarna, som vanligt...

kram på er

(ps, räknas inte mike som vuxen vid matbordet?? ;)

vi var väl fyra vuxna haha!)

2010-05-01 @ 14:07:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0