Dag 12

Den här veckan.

Veckan har ju bara nåt sin mitt, typ, men jag kan gott skriva om den ändå.

Måndag - Jobb som vanligt. Hade en skön dag med väldigt lite att göra... Som vanligt på måndagar. Hem för att kolla Luciafirandet med Elsa och gosagosagosa. Middag blev köttfärsbiffar, klyftpotatis och fetaoströra.

Tisdag -
Inget körande för mig då jag skulle gå en introduktionskurs (alla nyanställda på posten gör detta), kändes konstigt eftersom det är tredje gången jag gör det; en gång i Sthlm och en i Umä. Hem för att mysamysamysa med lillan. Dagens höjdpunkt är när jag får träffa mina älsklingar efter en hel dags jobb. Kollade säsongsavslutning av Desperate Housewifes. Middag blev kycklingfilé och ris med kall vit sås.

Onsdag - Körning som vanligt. Åkte fel (jag gör det några ggr i veckan), när jag skulle hjälpa till på ett annat område, så det blev 5 minuters övertid brukar ju annars sluta ca 30 minuter tidigare så det gjorde inte så mycket. En konstig sak som hände var att mitt i Mölnlycke centrum gick larmet på min bil, trots att jag inte hade nån larmdosa på nyckeln... Blev stillastående en timme i väntan på chefen som kom med extranyckeln.
Blev hämtad av Micke och Elsa, åkte och hämtade svärmor på jobbet och sen hem i vanlig ordning. Duschade med Elsa, så jävla mysigt, kollade Bonde söker fru och sen slapp i soffan. Middag blev pasta carbonara.

Torsdag - Borde bli jobb i vanlig ordning. Tror att vi ska storhandla nån dag också så det skulle passa bra här. Micke ska på arbetsintervju. Spännande!

Fredag - Jobb. Sköna fredag. Efter jobbet ska jag hem och byta om snabbt och sen möta upp världens sötaste Sandra för att inhandla julklappar. På kvällen blir det lugna puckar för att vila upp mig inför nästa dag...

Lördag - Julbord med jobbet. Det tråkigt i tråksången är att det är kl 12 på dagen. Posten vill inte att vi ska dricka sprit (läs betala för det) ;) tror det är därför... Kvällen är ännu oviss men jag antar att vi kommer hänga med någon av våra goa vänner.

Söndag - Har jag inga planer alls för. Kanske handla julklappar, kanske slappa totalt. Jag älskar att slappa på söndagar, man mår så bra resten av veckan då.

Kommentarer
Postat av: Lie

Hon har orkat i 1.5 år, så nog är honuthållig alltid :/ när han nu fick inlägg svart på vitt att hon skriver om mig, då va det tyst minsann. Usch vad jag skulle skämmas :(

2010-12-16 @ 21:02:33
URL: http://luckylie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0