Dag 6.

Min dag.

Jösses vilken dag jag har haft. Andra dagen på jobbet och jag gick upp 6 imorse, åt frukost, klädde på mig och allt sånt där och sprang sen iväg till spårvagnen. 06.52 skulle den gå och ha nr 8 på sig. 06.52 kommer en spårvagn långt bort och jag sneglar ditåt för att se att det var nr 8, och det var det. In i vagnen och satt och dagdrömde i typ en kvart när jag insåg; var fan är jag?? Har på något sett lyckats hoppa på spårvagn nr 6 istället (dom siffrorna är ganska lika i mörker och från långt håll). Så jag fick snällt gå av vid nån konstig station som heter Grönsakstorget utan att ha nån aning om vart jag är?! Så jag fick snällt sätta mig i en taxijävel, för man vill ju inte komma för sent andra dagen på jobbet liksom. Hejdå 250 kr.... Men det tjänade jag ju ihop (plus lite till) under jobbdagen, som för övrigt flöt på snabbt och väldigt roligt. Jag har faktiskt världens roligaste jobb!

Slutade jobbet vid fyra och gick till busshållplatsen... Åt fel håll. FAN! Gick tillbaka och såg bussen åka förbi mig. FAN! Nästa buss går om 13 minuter (sjukt kallt ute). FAN! Sätter mig på busshållplatsen och efter 13 minuter ser jag bussen åka förbi, på andra sidan vägen, har alltså satt mig på fel busshållplats iallafall. FAN! 13 minuter till nästa buss går. FAAAAN! Kom hem vid fem alldeles genomfrusen, men efter en dusch blev jag varm och go igen och glad glad glad över att träffa Elsa. Saknar henne något enormt på dagarna men tack vare mitt jobb så tar jag mig igenom saknaden och även motgångar med kollektivtrafiken som jag upplevde idag.

Mös med Elsa tills det var dags för henne att sova, min lilla gogumma! Gjorde lite middag med Micke och svärmor och åt kyckling med ris... Nu sitter vi och degar framför Robinson och jag tror nog inte det dröjer alltför länge innan jag intar horisontalläge i sängen.

Sorry att jag inte orkade skriva igår men jag var helt knäckt efter att ha gått upp så tidigt första dagen, idag gick det mycket bättre och jag har redan kommit in i det igen. Börjar hellre tidigare än att sluta sent.


Tack och hej leverpastej

Kommentarer
Postat av: Åsa

Stackarn! Haha

Postat av: Stina

Heja Linn!! Är Micke hemma med Elsa nu?

2010-12-02 @ 22:25:30
URL: http://mammastinkan.blogg.se/
Postat av: Mami

Nu har du i.a.f. gjort nästan alla tänkbara fel ang. kommunikationen i Gbg, så nu blir allt rätt framöver. Kram

2010-12-05 @ 14:05:35
URL: http://www.awpdesign.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0