Min helg.


Jag har haft en fantastisk helg i Stockholm.

Torsdag:
Landade halv 10 och blev hämtad av pappsen. Vi åkte direkt till mitt andra hem, IKEA, och när vi gick ut därifrån (då jag vart på stockholmsk mark i 1½ timme) var jag ett soffbord rikare.
Därefter hem till mamma för att lämna av packningen, köpte thaimat och åkte hem till min favoritbrorson Jack. Han var även anledningen till att jag var i 08 denna helg (se lördag). Elsa och Jack lekte i trädgården och jag och Jacks mamma, Helena, snackade skit och åt lunch. Jacks pappa (Seppo, Sebbe, Sebastian, Basse) kom efter jobbet och vi hängde i trädgården hela eftermiddagen och kvällen. Senare kom även mamma och Daggen. Det var dags att sätta upp partytältet, vilket visade sig vara en näst intill omöjlig uppgift. Men vi lyckades. Typ.
Vid halv 10 åkte vi hem till mamma och skulle lägga lillan, det visade sig att resesängen som Elsa skulle sova i var spårlöst borta så Daggen fick åka iväg och hämta en annan säng. Hon somnade tillslut och vi åt en extremt sen middag i form av hårdmackor och soppa.

Elsa sov hela vägen på flyget


Hos Jack och Helena


Fredag:
Blev hämtad av pappsen för att åka iväg att äta lunch. Alice (brorsdotter), var med Pontus och mamma på jobbet och hon var extremt uttråkad så vi fick äran att åka iväg och hämta henne där så hon följde med på lunch. Vidare till min farmor och hälsade på. Köpte lite klistermärken till Alice och lämnade sen tillbaka henne till Pontus. 
Efter detta åkte jag till Jack igen och tog vid där leken slutade dan innan. Seb och Helena åkte iväg och handlade inför lördagen och jag fick äran att barnvakta Jack lite. 
Jag och Elsa tog en tripp till gudmor Jonna och lekte med katterna. Hem och åt pasta carbonara med mamma. Elsa somnade vid 9 då tog jag ett glas vin och snackade skit med världens bästa mami.

Påväg att hämta Alice för lunch

Lunch

Farmor och Elsa

Tufft att passa 2 barn :P


Lördag:
The big day! Jacks dag.
Jag och Elsa tog först en tripp till Elsas andra gudmor Eleanor för att busa och kolla in hennes nya otroligt fina lya. Hann även träffa hennes föräldrar som jag typ inte sett sen skoltiden eller nåt.
Ilade till Jacks namnfest. Så himla fin dag och fint ordnat av Sebastian och Helena. Hänvisar till http://alandslas.blogspot.com/2010/06/namnfest.html där Lundis skrivit om den fina dagen. Altt var bara perfekt! Tyvärr blev det lite regn, men det gjorde egentligen inget då alla försvann in under partytältet och mös därinne dom få minuter regnet varade. Jack är den sötaste brorsonen man kan ha! När dom flesta åkt hem gick vi upp i läggan för att kolla lite fotbolls-VM.
Klockan slog 19.30 och jag fick plötsligt bråttom hem till Elli. Vindrickande, skitsnack och utgång stod på schemat. Till min lycka kom även Jonna och Bella med. Sjukt kul hade vi fram till att jag kom på att jag inte ätit nåt sen frukost. Kollade igenom Ellis tomma kyl och frys och fick nöja mig med nudlar till middag. Vi åkte till en grillfest och träffade överförfriskade Elin och Mickis. Ingen höjdare där så vi slutade på Imperiet. Ett hak på söder. Vid halv ett fick jag nog och åkte hem. Och tur var väl det för Jonna och Bella kom tydligen hem halv 7 på morgonen. Jag som skulle flyga dan efter.
Hos Jack

På kvällen

Söndag:
Duktigt trött och sliten men lyckades packa ner allting och äta frukost med mamma och Daggen. Pappa körde mig och Elsa till Arlanda och vi blev hämtade på Umeå flygplats av Micke. Som jag saknat honom.

Elsa badar i handfatet

Påvägen till Arlanda




Tack alla inblandade, mest Helena och Sebastian, för en härlig helg.

Kommentarer
Postat av: Jennifer

Mysigt inlägg och fina bilder :)

2010-06-14 @ 21:59:57
Postat av: Elin

Vi hade ju suttit ute hela kvällen, såklart man får för mycket frisk luft då ;-)

2010-06-14 @ 22:36:42
Postat av: mosternettan

Vad mycket fina bilder, vilken skön helg ni har haft. Kul att läsa och se;)

2010-06-18 @ 00:08:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0