17000?


För en vecka sen fick jag ett berv från lönekontoret på posten att jag är skyldig dom 8500 kronor ungefär. Eeeeh va?  Jag hade tydligen tagit ut för många semesterdagar.
Men då är det tydligen så att utbetalningsspecifikationen jag får från försäkringskassan (föräldrardagar) varje månad ska jag skicka in till lönekontoret så dom ser exakt vilka dagar jag är mammaledig. Man har rätt till full semester när man är föräldrarledig. Eftersom inte jag skickat in något tidigare så är jag bara "ledig" i deras system och då alltså tagit ut för många semesterdagar gentemot hur många månader jag jobbat.  Så jag knallade ner till försäkringskassan och fick tag i dessa papper och skickade in till lönekontoret.

Idag ringde en vänlig tant därifrån och sa att allt är i sin ordning och jag inte längre är återbetalningsskyldig. Skönt. MEN så länge jag lämnar in dessa papper så får jag 10% i pengar från posten också. Fattar inte varför och tänkte genast ifrågasätta detta men då säger den vänliga tanten att tack vare dessa 10% så kommer dom istället sätta in 8500 kronor på mitt konto den 25:e mars.... WIII!!

Så istället för att vara skyldig den summan så får jag det istället nu :)
Kan man då säga att jag tjänat 17000?

LYCKA!!
Ska nog mata sparkontot lite så det blir lyckligt!


Och med detta säger jag bara TREVLIG HELG!

Kommentarer
Postat av: Pappa

Jättekul för dig, skön matte där men självklart jätte + för dig, det lönar sig att reagera. Trevlig helg

2010-03-05 @ 18:28:17
Postat av: Svägerskan!

Köp dig något snyggt nu! Det är du värd som är så duktig och håller igen på godis! Du är så grym min kära Svägerska!

Jag vill också vara så duktig!

Puss på dig!

Kram

2010-03-06 @ 02:29:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0