Dr Jekyll och Ms Linn?

Dom som känner mig tycker nog att jag är ganska snäll och trevlig, hoppas jag.
Dom som känner mig BRA vet att jag trots detta har väldigt kort stubin när det gäller tålamodet och att vara lättirriterad.
Idag t.ex. höll jag på att gå upp i atomer. Var och lämnade in bilen och tog en skön promenad hem i solskenet. Det är gångväg nästan hela vägen hem från bilverkstan och det tar ungefär 20 minuter att gå. Jag frågar mig detta: ÄR DET INTE HÖGERTRAFIK I SVERIGE???? Blir så fruktansvärt irriterad på folk som går på vänster sida när man möter en annan person.
Jag är inte helt 100 på att jag har rätt i detta fall, jag vet att om man ska välja sida att gå på brevid vägen så ska man gå på vänster, men när det är en gångbana och man möter andra gångare (!) så ska man väl ändå hålla höger?
Skulle det nu mot förmodan vara så att jag har fel, så tycker jag iallafall att möter man en som går med barnvagn i snö så flyttar man väl på sig??
AAAAHHHH varje gång detta händer och så har jag lust att skrika till varenda idiot som passerar att dom ska flytta på sig. Medans dom i princip går upp på snövallarna för att undvika att byta sida. Och varje gång innan jag kommer innanför dörren hemma så lovar jag mig själv att skriva en stor skylt och sätter på barnvagnen där det står HÖGERTRAFIK!
Men det blir aldrig av.... Hinner ju lugna ner mig lagom till att jag tagit av mig skorna och sötaste Elsa tittar upp ur vagnen med ett leende. Jävla gladskit!


Sådär ja... Nu har jag fått ut mitt raseri!





Kommentarer
Postat av: Mami

Oj, det var länge sedan jag hörde det temperamentet! Kram från oss här i lugna Orsa!

2010-03-04 @ 18:36:59
URL: http://www.awpdesign.se
Postat av: Anonym

Jag förstår dig, Jag råkar ständigt ut för samma sak, och det är nästan bara folk över 65-70 som klamrar sig fast på snövallarna, känner du igen det?

Le lite, och kanske en liten knappt hörbar komentar så skämms dom, men det är svårt, jag vet.



Puss pappa

2010-03-04 @ 19:12:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0