Snöstorm.


Eller det ser iallafall ut som snöstorm. Men det snöar inte. Kan man kalla det snöstorm då? Storm. Med snö. Typ.
Nämen det blåser så in i helvete mycket så all snö på marken yr omkring som minitornados. Och jag som har en icke fungerande bil och ska till Viktväktarna snart. Blir nog bussen för Limpan och Elsa :)
Är nervööööös inför vägningen!

Före:                                           Efter:

Kanske?



Lillan har ju som sagt, sen typ 2 veckor tillbaks, börjat vakna väldigt ofta på nätterna och vilja ha mat. Så vi har börjat ge välling som sista måltid och även att hon har fått börja sova i sitt eget rum. Sååå resultatet har faktiskt blivit lite bättre. Första natten åt hon bara 3 ggr istället för fyra-fem som hon brukar. Och inatt va hon hungrig två.
Men hon vill fortfarande ha mat så tidigt på natten. Vi ger välling runt nio och hon vaknar redan mellan 00-01 och är hungrig. Välling ska ju ge mer mättnadskänsla. Har ni nåt tips?
Å andra sidan har hon bara fått välling 3 kvällar och sovit i sitt eget rum 2 nätter så vi får nog vänta en vecka eller så tills hon "vant" sig lite.



Nä nu ska jag börja göra mig iordning för bussfärden!
Bloggar senare om eventuell viktminskning. Hör jag inte av mig så är det nog negativt!




Morsning korsning barnförlossning

Kommentarer
Postat av: moster nettan

Det kan vara så att Elsa är inne i en växtperiod, o helt enkelt behöver mer mat. Hur äter hon under dagen? Ge lite tätare på dagen, ev. tillägg eller välling. Ju mer hon får "tutta" desto mer rinner ju bröstmjölken till. Kram

2010-03-03 @ 19:55:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0