Dag 1


Blev massa fel och övriga stavfel först så har nu uppdaterat med det rätta!

Presentera mig själv

Jag heter Linn Agneta (efter mamma) Peterzon. Född 25 januari, kl 11.34, 1985.

Startade mitt liv på Solhemsvägen i Huddinge. Flyttade i tidig ålder till Strömkarlsvägen. Mamma och pappa skilde sig 97, flyttade både två, och jag bodde varannan vecka. Mamma träffade Daggen 99 och dom flyttade in i ett parhus. Några år senare flyttade dom vidare till Balingsnäs. Pappa hann även flytta ihop med sin nyfunna kärlek här nånstans. Hela tiden flyttade jag såklart med och bodde fortfarande varannan vecka (eller lite som jag kände för).
2004 flyttade jag in hos min dåvarande pojkvän Peter. Ett år senare köpte vi en lägenhet och ytterligare ett år senare köpte vi ett parhus i Tullinge. Efter att vi gjorde slut flyttade jag hem, men träffade kort där efter Micke som då bodde i Umä, och flyttade upp till honom. I söndags flyttade jag till Göteborg.
Detta resulterar då i att jag nu bor på mitt elfte ställe. Ganska bra jobbet på 25 år?!

Jag har en drös syskonskara.
Bror Sebastian 34 år, bor i Stockholm med min underbara svägerska Helena och min älsklingsbrorsson Jack som är 4 veckor yngre än Elsa. Basse är min halvbror på mammas sida.
Andreas 31 år, vet jag tyvärr inte så mycket om eftersom han knappt vill ha kontakt med oss. Han är min halvbror på pappas sida. Jag vet iallafall att han är gift och har barn, två tror jag.
Pontus 30 år, är min andra halvbror på mammas sida. Bor i Huddinge med min, också så underbara, svägerska Sara. Dom har dom gulligaste ungarna; tvillingarna Stella och Alice, 5 år, som är fasters ögonstenar.
Jerker 36 år, är min bonusbror (Daggens son) som bor i Farsta med sin fru Emma och deras barn Ingrid och Olof, 4 och 1 år.
Gustaf 35 år är Daggens andra son som bor i närheten av Globen. Han är stylist. Coolt!
Karin 27 år, är min enda syrra i denna stora grupp. Så skönt det var att få lite kvinnlig influens, i form av ett syskon, när pappa träffade hennes mamma för typ 11 år sen.

Mitt livs kärlek är Micke. Han är den mest underbara ni kan tänka er. Mamma brukar kalla honom en tankspridd professor och det tror jag är en tokkorrekt beskrivning. Ofta inne i sin egna värld :) Å vad jag älskar dig. Vi har vart tillsammans i drygt 3 år och han har lovat att vi ska gifta oss nångång på 2000-talet - bara 990 år kvar ;) Han har även gett mig den bästa gåva nån kan ge mig - Elsa! Kan inte med ord beskriva hur mycket jag älskar min dotter. För varje dag som går så blir kärleken bara större och större. 24 september 2009 kom hon till världen och sen dess är jag lyckligare än någongsin. Hon är skitrolig, kramgo, älskar att pussas, skratta och leka. Bästa leksakerna är bamse, dockan och snutten! Mamma älskar dig <3

Nångång på gymnasiet började jag jobba deltid på Intersport i Kungens Kurva. Gästspelade ibland i huddingebutiken också. 2005 fick jag jobb på posten och började kränga paket på Södermalm i Stockholm. Under första året jobbade jag kvar på Intersport för att få in extra pengar. Jobbade då 12 dagar i sträck och var ledig två, det var tufft men samtidigt en erfarenhet.
Fick jobb lätt och smidigt på posten i Umä, tack vare goda rekomendationer och att dom behövde folk i norr. Jätteskönt att jobba på ett så stort företag som finns i hela landet eftersom jag har en tendens att flytta runt en del. Har precis fått anställning på Posten i Göteborg och börjar om en vecka, lite läskigt och spännande men det kommer gå bra!

Jag har underbara vänner! Träffar dom inte så ofta tyvärr men det är som mamma brukar säga att när jag nu inte bor i samma stad som mina närmsta så ser man ju verkligen till att träffas och mysa eller festa ordentligt när vi väl ses.
För att nämna några: ElliMelli, Elli A, Jonna ZW, Fia D, Madde C, Linnéa H, Jessica L, Sofia N, Sofia L, Annelie G, Elin I, Anna K, Nella C, Ida E, Elin E, Maria W, Petra K, Ellen R, Mickis V! <3 till er!
Vill också  nämna nyfunna vänner: Stina D, Åsa P, Therése B, Sandra F, Ullis H. Puss på er!
Är väldigt glad över att jag också har så bra kontakt med många i min, och även Mickes, släkt: Kusinerna Maria, Alek, Christopher och Jennifer. Mickes systrar Pernilla och Anette. Mickes kusin Angelica som är jordens bästa barnvakt och Elsas nya bästis.
Har förmodligen glömt en hel drös men ni är inte bortglömda för det!


Tror jag har fått med allt nu! Allt utom mina föräldrar men det kommer en senare dag.
Fråga om det är något ni undrar!


 


Kommentarer
Postat av: Anonym

25 december?? trodde du fyllde 25 januari

2010-11-24 @ 21:16:35
Postat av: Pappa

Skitbra skrivet, jag tror säkert att det kommer mer längre fram, annars så har du ju Maria och marcus också, och om jag inte har fel så är du född i januari och inte i December, men jag tror att du var stressad när du skrev detta, många stavfel vilket är VÄLDIGT OVANLIGT NÄR DET GÄLLER DIG, jag känner min dotter,Puss o kram, din Pappa i alla väder.

2010-11-24 @ 21:20:39
Postat av: Jennifer

Asså! Jag satt och försökte skriva om mig, men det gick åt skogen! Ska ge det ett försök nu när jag ser hur du lagt upp det ;)



Bra skrivet med andra ord :D

2010-11-24 @ 22:56:18
URL: http://jennifernikita.blogg.se/
Postat av: Elin E

HERREGUD va jag saknar er har jag kommit på=(

2010-11-25 @ 12:21:21
Postat av: *Lie

Bra där! :)



Btw, 13 st gick in via din blogg till mig när du länka =)

2010-11-25 @ 13:23:51
URL: http://luckylie.blogg.se/
Postat av: Mami

Härligt att läsa, liksom att flytta tillbaka i tiden och minnas.... Kommer du med Elsa snart till oss på Badmässan? Ta med mycke russin :-)

2010-11-26 @ 11:06:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0