Dag 3.


Mina föräldrar.

Min mamma, Agneta (Berg) Wiklander Peterzon (Olsson), kärt barn har många efternamn? Född och uppvuxen i Göteborg med min mormor Vera och morfar Rolf.
Startade tidigt en karriär i simning och tränade i princip varje dag både före och efter skolan. Vid 14 års ålder blev hon nordisk mästare. Fatta coolt!
Jag tror mamma har bott på 23 ställen i sitt liv, undra om jag går om henne med mina hittils elva?!
Numera bor hon i Enskede med min bonuspappa Daggen (just det, jag har ju typ fyra föräldrar) i en fantastisk lägenhet. Jag älskar den på alla sätt och vis men sörjer fortfarande att dom flyttade från huset i Huddinge som var ÄNNU finare och hade pool. Där hängde jag varje dag, hela sommrarna och mina kompisar likaså.
Mamsen jobbade tidigare på ett företag som hette sportverket som sålde det mesta inom sportartiklar. Då företaget gick i konkurs köpte mamma upp hela badkollektionen och startade upp ett eget företag, 1997, som skulle sälja badartiklar. För två år sen började bror Pontus också jobba där då det blev mer och mer att göra. Nu har dom även anställt en till, plus några säljare som jobbar för provision. Företaget går svinbra och dom säljer till dom flesta simhallar m.m. Kolla in deras hemsida http://awpdesign.se .
Min mamma är den bästa mamman som existerat på denna jord. Älskar dig mami och bästa vän <3

Pappa, världens bästa pappa, heter Per Eric Peterzon och bor även han i Enskede, med sin sambo Eva-Brigitta (kallas Pi) i en tvåvåningslägenhet. Pappa startade sin jobbkarriär på Adidas och jobbade där i 25 år. Efter högstadiet var han riktigt skoltrött och gav gymnasiet ett försök men la snabbt ner det och började som lagerarbetare på Adidas. Då pappa är väldigt driven och har säljet i blodet så arbetade han sig snabbt uppåt och har bl.a. suttit som (förlåt pappa att jag inte kommer ihåg alla korrekta positioner) typ försäljningsansvarig och inköpsansvarig, även med design och t.ex. hjälpt till att ta fram Gert Fylkings berömda, rosa träningsoverall.
I slutet på 90-talet började han på HSB Södertörn som tillvalsförsäljare och hade säkert 10 år där. När ekonomikrisen kom och HSB gjorde nedskärningar så var pappa tyvärr tvungen att gå. Det tog nog ganska hårt på honom eftersom han ÄLSKAR att jobba och blir rastlös så fort. Han har sökt jobb frekvent sen dess och vart på ett antal intervjuer, men då han inte är den yngsta tuppen i hönsgården så har det vart rätt så svårt. Men NU, äntligen, har han fått jobb. Han börjar 10 januari på ett städföretag och ska vara "dörrvakt", som ett ansikte utåt och försöka håva in nya kunder. Jag är så stolt över pappa som inte gett upp!
Pappa är bäst ingen protest. Finns nog ingen i världen som hjälpt mig så mycket som han, oavsett om det vart pengar, hämtning, lämning, trubbel med väktare efter en systemetinsident eller snattning av lösnaglar, fyllor bokning av flyg, deklaration, svåra papper att fylla i eller enkla telefonsamtal. Pappa finns alltid där och ställer upp i vått och torrt. Jag har sån tur som har en så kunnig och framåt pappa som vågar, kan och vill hjälpa till hela tiden. Du är bäst <3


Summasummarum: Jag hade aldrig klarat livet, varken som barn eller vuxen, om jag inte haft mina föräldrar vid min sida. Ni lyser upp min tillvaro! Tack för att ni finns!!


Kommentarer
Postat av: Mami

DU ÄR BÄST! Puss o kram Mami

2010-11-28 @ 19:10:49
Postat av: Pappa

Hej, Nu gråter jag igen, detta va det finaste jag läst, puss o kram till världens bästa dotter, när du kom fick mitt liv en helt annan mening och större betydelse, var rädd om dig.

2010-11-29 @ 14:23:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0