Dag 4.


Det här åt jag idag.

Som ni märkt har jag slutat med Dagens Middag. Mest för att det vart lite kaotiskt med nytt boende, flytt och allt vad det innebär. Kass som jag är så missade jag att det var det som var dagens ämne och missade ta kort på det. Dåliga jag! Men hur som helst så åt vi pasta carbonara, en av våra favoriträtter. Hur vi gör den? Jo, men det ska jag allt ta och berätta för er. Vi gör en enkel men ack så god version.
Man kan köpa Carbonarasåsen på påse i pulverform i matbutikerna. Gör som det står på förpackningen, när det kokat upp så häll i Keldas Carbonara crusch och den är klar och fantastiskt god! Servera med pasta och en god sallad. Man är mätt i ett år. Inte den nyttigaste maten kanske men mitt nya liv börjar på onsdag igen.

Jag kan berätta en annan rolig sak. Vi har blivit med lägenhet!!! Äntligen! Tajmingen kunde inte vara bättre. Min kära kusin Alexander har en trea i stan här i Göteborg och jobbar endast deltid då han pluggar samtidigt. Nu vill han börja plugga på heltid och kommer då inte ha råd att bo där under den tiden. Så då får vi hyra den. Den är så fantastiskt fin och jag ska lägga upp bilder så fort vi boat in oss. Billig hyra också vilket är ett STORT plus! Inflyttning sker 25 januari, på min födelsedag så det kallar jag en riktigt BRA present. Jag längtar så sjukt mycket!

Vad har ni ätit? Ge mig lite tips för veckans middagar tack!

Kommentarer
Postat av: Stina

Grattis gumman! Roligt:)

2010-11-29 @ 13:04:21
URL: http://mammastinkan.blogg.se/
Postat av: Lie

Tack raring! Jag ska snart börja med utmaningen, lovar ;)

2010-11-29 @ 15:13:09
URL: http://luckylie.blogg.se/
Postat av: Åsa

Åh, vad roligt! Grattis!

2010-11-29 @ 16:06:03
Postat av: Pappa

Jättegrattis från Pappa

2010-11-29 @ 17:30:45
Postat av: Pappa

Vill du ha recept på Pasta AlFredo? ( Som du brukar säga, sjukt gott eller himmelskt gott ) ?

2010-11-29 @ 19:25:06
Postat av: Anonym

Vill du ha recept på Pasta AlFredo? ( Som du brukar säga, sjukt gott eller himmelskt gott ) ?

2010-11-29 @ 19:26:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0