Vår underbara helg.


Jag drar det ganska kort nu. Lättare för er att läsa också?!
Mitt flyg gick i fredags halv fem. En timme senare landade jag på Arlanda och möttes av hälften av brudarna. Jag, ElliMelli, Linnéa och Jessica körde i en bil. Mötte upp dom andra (Fia, Elli A, Sofia och Madde) på mcdonald´s lite utanför Gävle. Kramkalas och slänga i sig hamburgare stod på menyn.
Kvart i tio kom vi fram till vår destination - finaste Orsa. Ni ska bara veta vilken idyll det var.
Vi åt lite kex, vindruvor och ost. Till detta serverades självklart vin och jag och ElliMelli körde igång vår frågesport. Vinnare blev Fia. Förlorarna, Linnéa och Jessica, fick dricka en shot. Slutade med att alla drack en var.
Vissa drack ännu mer. Sen blev det twister (sjukt roligt spel), mer snack, musik och vin. Vi kom inte i säng förns halv 4, då var man lagom trött.




Första Elsafria morgonen och jag vaknade ändå vid 9. Ganska surt men det gick. Åt en smarrig frukost men mina dom bästa av dom bästa (jag kommer nog nämna curkus 5 miljoner ggr hur mycket dom här tjejerna betyder för mig men det får ni stå ut med, för dom är bäst!). Halva gänget åkte sedan vidare för att inhandla maten för kvällen, medans resten gjorde iordning lunch tills när vi kom tillbaka. Tacos MMMMM!!!

Efter lunchen var det dags att hoppa in i bilarna för att bege oss till Bondesökerfru-Susannes hästgård och islandshästridning. Tyvärr var hon inte där. Var kanske lika bra det då jag tappar talförmågan så fort jag kommer i närheten av någon som är en aningen känd.

Elli A fixar en riktig hästfläta på Fia.

Vi var hur som helst ute i 1½ timme och det var hur mysigt som helst. Jag, Madde och Jessica som inte har någon hästvana fick dom lite lugnare hästarna (islandshästar är kända för att vara lugna) så "min häst", Mirkvir, var en jävla tröttgubbe på 26 år men det passade mig perfekt. Det blev skritt och tult (stavning på båda), ingen galopp tyvärr för Madde vågade inte men det gjorde egentligen inte mig något.
Efter detta bjöds det på fika och vi frågade ut tjejen på gården om Fadde osv. Haha undra hur många som gjort det egentligen...


Hem och middagsdags. Jag, Madde och Sofia stod för förräten: En löjromstoast med gräddfil, dill & citron och en toast med kantarellstuvning. Till det serverades det bubbel. Magiskt gott!


Varmrätten stod Fia, Elli A och Jessica för: Fläskfilé och rotfrukter i ugn med ost på. Serverades med en stänk av rödvinssås och kall vit sås. Även här magi.


Efterrätten blev så god att jag glömde ta kort. Linnéa och ElliMelli gjorde cheescake. Och frukt i ugn med smält vit choklad. Herregud säger jag bara. Var så mätt så jag glömde bort vad jag hette sen.

Efter detta blev det bastubad med en öl och än en gång massa tjejsnack. TIllbaka i stugan sen spelade vi spel och pratade snusk. Skrattade hur mycket som helst och drog min förlossningshistoria för 100 gången. Haha jag älskar att berätta om den!
Vi kom väl i säng vid halv två nångång och sov till 9. Dock vann man ju en extra timme då det var tidsomställning så ganska okej med sömn ändå.

Söndag morgon börjades med frukost och sen städning. Stopp i avloppet så diskandet gjordes i duschen. Satans massa skräp fick vi med oss också som vi slängde.
I närheten av Falun ligger Lager157, vilket pangställe för en tjej som mig. Har aldrig vart där förut. Handlade 2 par mjukisbyxor (ett par till Micke), ett par jeans, en kofta till mig och en till Micke. Allt detta för endast 640 kr, om jag är nöjd? Jotack!

Väl på Arlanda fick jag vänta i en timme ungefär och då började saknaden efter Micke och Elsa bli väldigt jobbig, på planet blev den ännu värre. Men när jag väl fick se dom när dom hämtade mig på flygplatsen så var det bara ren lycka. ÅÅÅÅ vad jag hade saknat dom! Fick även "träffa" Jonna genom glasrutan, på flygplatsen, då hon hade vart och spelat match i Umä. Lite komiskt att hon var här just den helgen jag vart borta. Jaja, vi ses snart igen!
När vi kom hem var jag så trött att jag inte orkade laga mat och ville käpa hämtmat, men världens bästa pojkvän hade förberett lax med potatis och vitlökssås. Bästa han!



Ps. Invägning idag också. Skriver om det imorn. Nu ska jag sooova!!

Kommentarer
Postat av: Mami

Oj, oj, oj sååå himla härligt! Låt det bli en tradition! Vi åker upp på torsdag och tar hand om ev. rester :-)

2010-11-02 @ 09:13:20
URL: http://www.awpdesign.se
Postat av: pappa

hej, Jag säger bara lyckliga dig/er som har så bra kontakt med varandra, ni är så många härliga kompisar, va jätterädda om detta.Linn, du skojade väl när du i inledningen skrev att "jag tar det kort nu" detta är ju början på en kanonvälskriven bok, jag har sagt det förr, DU har skrivar anlag. Kram.

2010-11-02 @ 09:57:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0