BVC.


Idag var det dags för 1-års kontroll.
Iväg till BVC och kolla längd och vikt. Vi har ju hört från olika håll att vi ger henne för lite käk. Vilket inte vi tycker. Men nu fick vi det svart på vitt att hon följer viktkurvan exakt. Alltså lagom med mat. Tji fick ni! Hon vägde hela 9850 gram och var 78 cm lång. Längdkurvan skjuter i höjden... Men det kanske inte så konstigt när alla, eller som flesta, i hennes släkt är långstånkar.
Mamma Linn: 175
Pappa Micke: 188
Mormor Agneta: 181
Morfar Pella: 194 typ
Farmor Cissi: Inte säker med typ lika som jag dvs 175
Morbror Sebastian: Typ 195
Morbror Pontus: Typ 195 där också
Faster Pernilla: Borde va nånstans som jag också, 175
Sjukt ju! Hon kommer bli 2 meter den hära bruttan...

Efter kontrollen var det dags för vaccination. Usch, det gör nog ondare i mitt hjärta än i hennes stackars ben. Men hon va jätteduktig och gnällde till lite på första och sen ett litet skrik på andra. A-barn!


Nu ska jag börja packa för att resa bort i helgen. Satan så skönt. Men dyrt. Men skönt. Vårt flyg går 06.30 imorn bitti. Vettetusan hur det ska gå då Micke är sjukt morgontrött, jag likaså och lillan brukar sova till 8... Ge mig nåt tips. Kan ju inte lägga henne för tidigt för då kommer hon nog inte somna.
Plus att flyget går inte direkt utan vi mellanlandar i Sthlm... Alltså start och landning 2 ggr för Elsas öron :(


Kommentarer
Postat av: Svägerskan!

Åh Linn ochMikael, bry er inte om vad andra säger ang Elsa. Ni vet BÄST!

Jag vet att många la sig i ang Amanda och Emmas vikt när de var små, säkert med all medvilja men för förstagångs föräldrar så tar man oftast åt sig allt vad andra säger!

Men kom ihåg; Ni är BÄST när det kommer till Elsa!

Tyvärr Linn måste jag skriva även om jag blev JÄTTEglad att jag var med på listan att jag endast är 169,5cm!

Kram på er och ha det så underbart i Götet!

Heja Elsa! Skickar en slängpuss från Kina!

2010-10-07 @ 15:36:06
Postat av: Stina

Lillskruttan då:( Ska jag ringa och väcka er? Haha:)

Vad är det för middag med tortelinin (vet inte hur det stavas)...receeept tack! Lowe är snart ikapp Elsa...72 cm lång och 8200 gram på BVC idag. Usch hur många ggr måste dom ta dom där hemska sprutorna?? Tycker också det är hemskt:(

2010-10-07 @ 23:46:12
URL: http://mammastinkan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0