Dagens middag.


Spagettigratäng.




Ingredienser
300 g tagliatelle
En gul lök
En paprika
1 msk curry
2 dl vatten
2,5 dl matlagningsgrädde
1 hönsbuljong
Salt och peppar
Riven ost

1. Sätt ugnen på 200 grader.
2. Koka spagettin enligt anvisningen på paketet.
3. Skala och hacka löken. Skölj och skär paprikorna i mindre bitar. Fräs lök och paprika i olja och curry 1–2 min i en stor kastrull.
4. Tillsätt vatten, hönsbuljongtärning och grädde. Låt småputtra 10 min. Smaka av med salt och peppar.
5. Lägg den kokta spagettin i en ugnssäker form.
6. Plocka köttet från kycklingen, dela det i mindre bitar och fördela över spagettin.
7. Häll såsen över spagettin. Strö över den rivna osten.
8. Gratinera mitt i ugnen cirka 20 min.


Kommentarer
Postat av: Stina

Smarrigt! Okej Linn....NU har jag bloggat:)

2010-10-24 @ 09:32:39
URL: http://mammastinkan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0