Rubriktorka.


Idag har det vart en ganska händelserik dag. Trots att jag inte rört mig utanför lägenheten, tråkigt väder osv...

Har fått vår fåtölj såld via blocket och även lagt ut ena sängen som förhoppningsvis ryker imorn. Elin ville egentligen köpa den men gick inte att transportera... BUHU!
Lyckats packa 2 flyttlådor, skypat med Elsas faster i Kina, haft 2 familjer här som kollat på lägenheten och fått ett givande samtal av min chef.
Chefen samtal innebar jobb imorn. Skönt. Dock ett riktigt slavgöra men ände pengar. Ska köra runt säljare från posten till olika kunder i Ume. Dom hittar inte eftersom dom kommer från Malmö men vilken tur då att jag gör det. Ganska lättförtjänta pengar OCH lillan kan vara med.
Han hade även pratat med Posten i Göteborg och det visade sig att dom vill ha mig, typ direkt. Halleluljah. Nu ska jag bara få lite kontaktuppgifter, flytta ner, visa upp mig och förhoppningsvis får jag jobb. Skulle vara grymt skönt!

Dagens middag blev kyckling i en smakrik sås och ris.


Ingredienser:
½ dl ris
1 liten kycklingfile
En skvätt matlagningsgrädde 4% (den är bäst!)
Paprikakrydda
Svartpeppar
Örtsalt

Koka riset.
Stek kycklingen i småbitar. Häll på grädde och kryddorna. Voila!
Lätt, billigt och gott!


Lillan har vart tokig idag. Har inte kunnat gå en meter ifrån henne då blev hon jätteledsen. Hon är väl inne i en fas. Dom är ganska många dom dära faserna. Men däremot när folk har vart här idag för att kolla på lgh osv så har hon charmat dom till tusen. Hon är bäst min lilla kråka!

Dagens outfit.


Tröjan och shortsen är en present från pappamorfar. Sockiplasten har hon fått från kusin Jack.

Här med pappas mössa. Överlycklig när när Micke kommer hem. Världens bästa pappa!

Kommentarer
Postat av: Pappa

Hej Gumman, Grattis till jobb, Puss

2010-10-27 @ 12:08:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0