Taxi posten var god dröj.


Idag har jag vart privatchaufför. Min chef ringde igår och bad mig skjutsa runt några säljare, från posten, som skulle runt till olika kunder. Inställde mig på jobbet kl 10. Lillan var med i bilen fram till 12, då åkte jag och lämnade henne hos Micke och vi åkte iväg på lunch. Jag blev bjuden på grekisk buffé. Smarrigt värre.
Sen var det iväg igen. 12 ställen hann vi med och det var faktiskt hur skoj som helst. Kanske inte något jag vill syssla med dagligen men lättförtjänta pengar var det. 6 timmars jobb plus milersättning på det. Säljarna tyckte det var så roligt att ha mig som sin egen Radjan (så hette ju vår chaufför i Indien) så jag fick en present. En STOR låda med skumgummitomtar. Byebye viktväktarna. Sjukt gott! Men jag har ju två till gottegrisar här hemma så det lär ju inte ta allt för lång tid innan dom är slut! Lillan ÄLSKADE dom!


Vi har märkt att lillan älskar att bli kliad på ryggen och på armarna, men mest på benen. Rätt som det är så slänger hon huvudet i mitt eller Mickes knä och då betyder det att hon vill bli kliad. Så gosig! Så därför går hon oftast runt såhär hemma. Då kan man klia när som helst.


Vi har lyckats få sålt både sängen och fåtöljen inne i Elsas rum idag. 2000 kronor fick vi. Så himla jävla jätteskönt! Alla pengar behövs inför flytt och framtida arbetslöshet. Nu ser rummet iallafall normalt ut och inte proppat med grejjor. Ett riktigt barnrum.

Dagens middag blev superglamorös då jag ätit väldigt mycket till lunch. Det här måste ni testa!!


Kommentarer
Postat av: Jonna

Åå vad bra att ni sålt iväg, de är så lätt förtjänta pengar!

Behövs alltid gumman! Så söt hon är. Är de juleskum jag ser?? Guuuud så gott sånt fall!



Pussspussspusss

2010-10-28 @ 08:41:27
Postat av: Pappa

Hej Favodotter, Framtida arbetslöshet???? Hade inte din chef fixat jobb i Götet???? Pusskramar.

BTW Privatchaufför kanske e nått till Volvocheferna i Kal o Ada stan!!!!!

2010-10-28 @ 11:22:42
Postat av: Stina

Jag håller med Jonna! Guuuuuuuuuuuuuud så gott med skumtomtar. Men jag, jag äter fett:)

2010-10-28 @ 11:40:35
URL: http://mammastinkan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0