Terroristen.


Idag har Elsa vart omöjligt. Nästan hela dagen.
Det började med att jag va på ett besök på vårdcentralen. En powerwalk dit tidigt på morgonen och jag märkte att Elsa var lite rastlös av att sitta i vagnen på bästa lektiden. Dock när vi kom fram var hon på jordens bästa humör och charmade läkaren till tusen med sintt söta smajl och lyckades även säga "hedda" hejdå när vi skulle gå. Hon har aldrig sagt det förut. Jeejj! Promenad hem igen och bus hemma, sen somnade hon som en stock. När hon vaknade var hon lite smågnällig och då började det. Inte direkt skrik och gråt utan mer olydighet. Allt som hon inte får röra rörde hon - barvagnen, dammsugaren, knapparna på spisen, sladdarna vid datorn, gardinerna... Ja ALLT!
Men vi käkade lite lunch och sen blev allt bättre. Tills hon fick komma ner på golvet, då ville hon baaara vara i mammas famn. Så fort jag satte ner henne och gick en meter ifrån henne så blev hon vansinnig. Och om jag tog upp henne ville hon gå ner igen, ibland önskar man ju att hon kunde prata.
Efter eftermiddagsnapen var hon lite sur igen men blev genast gladare när hon fick prata med mormor i telefon. Hon sa t.o.m hej och det har hon heller aldrig sagt förut. Sen kom pappa hem och allt var frid och fröjd... I 5 minuter. Sen började det igen, försökte klättra upp på barvagnen, upp i soffan - ramlade ner från soffan, gnällde (läs skrek) vid matbordet och ville ha maten från min tallrik. PUST! Det kanske inte låter så jobbigt för er men vi är ju fruktansvärt bortskämda med denna unga dam. Hon är ju världens gladaste och skrattar jämt annars. Hoppas det inte är nån sjukdom på G bara.
I all hast, gnäll, gråt och skrik så missade jag ta dagens outfit bilden.

Här får ni istället min och Elsas frukost - båda är pulver blandat med vatten.



Dagens middag blev karlssons blandning.


Grönsaksris med fetaost och viktväktarkorv.

6 portioner (tror jag, blev en del matlådor iallafall.)

5 viktväktarkorvar (endast 1,5 points per korv)
4 dl ris
8 dl vatten
1 grönsaksbuljongtärning
Purjolök
Rödlök
Gurka
Tomar
Fetaost

Gör såhär:
Stek korven och dela i bitar.
Koka riset i vattnet och lägg i tärningen.
Hacka grönsakerna.
Rör ihop allt när riset är färdigkokt och smula ner önskad mängd fetaost.

Det blev himmelskt gott tycker jag själv. Dock är inte korven en jättehit men jag hade mycket väl kunnat äta utan korven. SÅ gott var det.


Nu ska jag lägga mig i soffan och glömma bort den här dagen. Är helt slut. Tänk att ha två....




Kommentarer
Postat av: Stina

Haha Heja Elsa:)

2010-10-14 @ 13:05:06
URL: http://mammastinkan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0