Hej mina kära!


Idag har det vart en skum dag.
Jag är alltid dålig på att äta frukost, och speciellt när jag inte gör något särskilt (typ rör mig utanför lägenheten), då äter jag min havregrynsgröt när Elsa tar sin första lur. Hon brukar somna runt 11. Vilket gör att jag är vaken runt 3 timmar innan jag frukostar. Inte så värst bra för kroppen kanske men jag har alltid älskat att äta frukost framför tv:n och jag gillar inte att Elsa ser på tv. That´s why.
Men hur som helst så borde man ju tycka att min kropp ska vara ganska van vid detta. Men icke, och idag fick jag se prov på det.
Till saken hör att eftersom jag är en långstång (1,75) så hinner inte alltid mitt blod upp snabbt nog till hjärnan när jag suttit ner och ska ställa mig upp.
Så, idag vid halv 9 ringde mamsen och ville att jag skulle hjälpa till att boka flyg åt henne tills hon ska komma upp hit i nästa vecka. Och närhon ringde satt jag på golvet i lillans rum och lekte nån seriös lek. Typ ge nallen nappen...
Så jag ställde mig upp och kände att jag blev lite snurrig, men detta brukar som sagt hända mig lite då och då när jag suttit länge. Så jag gick fram till dörren för att hålla i mig (med mamma fortfarande i luren) och sen blev det bara svart. Jag har alltså svimmat! Har aldrig gjort det förut, förutom när vi framkallade svimning i högstadiet när vi kvävde varandra. Fullt normalt?!
När jag vaknar till liv, på golvet, kollar jag på telefonen och märker att mamma fortfarande är kvar i luren. Det hade bara gått typ 30 sekunder av samtalet så jag kan ju inte vart borta så värst länge. Elsa satt och lekte fortfarande så hon såg inte som tur var. Men usch så läskigt det var! Efter några minuter kände jag också av en bula så jag måste ha slagit i huvet i dörren eller nåt.
Läste sen på vårdguiden att detta är ofarligt och kan hända vem som helst som ställer sig upp för snabbt eller är stressad. Konstaterade ganska snabbt att jag är stressad... Haha eller inte!

Jaja, dagen flöt på som vanligt ändå tills jag kom på att flyget som jag bokat hem åt mamma är 11 september. Sånt där gillar inte jag. Jag vet att det inte händer igen osv men det är väl skrockfullhet i guess.
När Micke kom hem åkte vi till stan och köpte ett par byxor till mig, tyckte att jag behövde det efter min nära döden upplevelse!
Innan middagen gick vi till lekparken och gungade. Träffade en ny vän, Nova 5 år som va hur go som helst. VI funderar på att adoptera henne. Men sen insåg jag att hon stöttde på mig man (jävla fasoner), för när jag sa att vi skulle gå till affären så sa hon att jag kunde väl gå själv och Micke kunde stanna?! WTF! NOVA YOU ARE ON MY LIST!!!



Puss på er!





Kommentarer
Postat av: Stina

Haha för Nova och fy för bulan:( Har också sjuuukt lågt blodtryck och blir yr titt som tätt men aldrig svimmat! Du kanske ska kolla dina värden om du fortsätter vara yr?

Pöss

2010-09-02 @ 23:14:26
URL: http://mammastinkan.blogg.se/
Postat av: Jonna

Hahaha Linn svartis på en 5 åring :-)

Usch, fråga mig jag vet hur de känns att svimma ;-) hahahhaha



Pösss

2010-09-03 @ 08:51:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0