Hello!


Gårdagen var riktigt mysig. Förutom att mamma åkte :(
Vid sju kom fina Maria över på middag. Det blev köttfärsbiffar med fetaoströra och klyfpotatis, morötter, rödlök och paprika i ugn. En ganska nybliven favorit hos min sjukling till man. Vi hade lite idétorka innan så när vi väl bestämde oss insåg jag att vi hade knappt några utav ingredienserna hemma. En snabb (läs skitsnabb) trip till Ica Maxi. Jag lyckades på 21 minuter sätta mig i bilen, åka till Maxi (typ 2-3 km), in på typ jordens största Maxi, plocka allt jag skulle ha, betala, sätta mig i bilen, parkera och komma innanfr dörren igen. Effektivitet, jo jag tackar jag.
Hur som helst, började göra iordning all mat. Till saken hör att sist jag gjorde köttfärsbiffar så smakade dom INGENTING, men nu skulle det bli ändring på det serru. I med allt jag kunde hitta i princip. Vitlök, gul lök, sweet chili, alla kryddor i skåpet och soya. Det blev faktiskt sjukt gott om man får säga så? My complements to the chef!
Efter pangmiddagen spelade vi MIG samtidigt som vi kollade på en ganska medioker Zlatan. Men fin är han. Hemskt fin!

Blev en del vin och lite captain morgan också.
Slutade med att Maria sov kvar på soffan. Imorse fick Micke sova lie i hopp om att bli bättre med förkylningen. Men icke sa Nicke. Still going strong (läs weak).

Idag har det vart seghet på hög nivå. Maria och jag lekte med lillan i köket hela morgonen samtidigt som vi försökte peta i oss lite frukost. Sen har jag haft horisontalläge hela dagen. Både i soffan och på golvet när jag busat med lillan.

Mike kollar nya Robin Hood filmen just nu med ögongodiset Russel Crowe. SJukt dålig film om jag får säga det själv. Lillan sover och jag spelar bort alla pengar på poker. Dock satsade jag bara 50 kr och mer än så äger jag ju faktiskt. Tur va?!

Hejdå.

 

Just det. Gårdagens snacks blev blomkål och morötter med holidaydip (med lätt creme fraiche såklart!) , så löftet hålls fortfarande. Jeyy hejja mig. Hur går det för er andra?

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0